GIDA - MEKAN ve EKONOMİ HABERLERİ

TÜRKİYE NORVEÇ USKUMRUSU'NU SEVDİ

Halk arasında ‘Norveç palamudu’ adıyla da bilinen Norveç uskumrusu, özellikle ‘balık ekmek’ olarak Türkiye’de en çok sevilen sokak lezzetleri arasında yer alıyor. 

Norveç Deniz Ürünleri Konseyi Türkiye Direktörü Maria Kivijärvi Heggen, Türkiye’nin bu yıl en fazla Norveç uskumrusu ithal eden ülkeler arasında ikinci sıraya yükseldiğini belirterek, “Uskumru mevsiminin başlangıcından itibaren, yağ ve Omega 3 seviyesi açısından en iyi seviyeye ulaştığı sonbahar ayları boyunca Boğaz kıyılarında çok daha fazla uskumru tüketileceğine eminiz.” dedi.

Norveç Deniz Ürünleri Konseyi Türkiye Direktörü Maria Kivijärvi Heggen, Türkiye’nin bu sene en fazla uskumru ithal eden ikinci ülke olduğunu açıkladı. Heggen, Norveç uskumrusunun özellikle ‘balık ekmek’ olarak Türkiye’de geleneksel bir yemek haline geldiğini hatırlatarak, “Türkiye’de geçen yıl restoran sektöründe düşüşler yaşanmıştı. Bu yıl Norveç uskumrusuna olan talep artışı, yeme içme sektörü ve sokak lezzetlerine olan ilginin artacağı anlamına gelebilir. Uskumrunun yağ seviyesinin, dolayısıyla Omega 3 oranlarının en yüksek düzeye ulaştığı sonbahar aylarında İstanbul Boğazı kıyılarında daha da fazla tüketileceğine inanıyoruz” dedi.
Türkiye, en fazla uskumru alan ikinci ülke
Norveç Deniz Ürünleri Konseyi’nin ihracat verilerine göre Türkiye, Norveç uskumrusuna en fazla rağbet gösteren ülkeler arasında yer alıyor. Türkiye, 2016 yılında Norveç uskumrusu ithal eden ülkeler arasında 6. sırada yer alırken, 2017 yılının ilk 6 ayında ise 2. sıraya yükseldi. Türkiye, yılın ilk 6 ayında 9 bin 232 ton Norveç uskumrusu ithal ederken Norveç toplamda 97 bin ton uskumru ihracatı gerçekleştirdi.
En fazla Omega-3 bulunan balıklar arasında yer alıyor
Norveç uskumrusunun Türkiye’de çok fazla tercih edilmesinin lezzetli, kaliteli ve sağlıklı bir besin olmasından kaynaklandığını vurgulayan Norveç Deniz Ürünleri Konseyi Türkiye Direktörü Maria Kivijärvi Heggen, şöyle konuştu:  “Uskumru, en çok Omega-3 içeren türlerden biridir. Nisan-Kasım ayları arasında Norveç’in farklı yerlerinde yakalanabilen uskumru, yaz ayları boyunca çoğalır. Sonrasında yağ seviyesi yaklaşık olarak %30 artar ve sonbahar geldiğinde bir Omega 3 bombası olur. Uskumru ayrıca iyi bir D vitamini kaynağıdır. Norveç uskumrusu da lezzetli ve kaliteli olduğundan Türkiye’deki tüketiciler de tercih ediyor. Biz de bu sağlıklı, lezzetli ve kaliteli balığı Türkiye’ye sunduğumuz için mutlu oluyoruz.”
Norveç uskumrusunda rekor çoğalma 

Yapılan araştırmalara göre son 10 yıl içinde Norveç uskumrusu iki kattan fazla çoğalarak, 4 milyon tonun üzerine çıktı. Hızlı şekilde çoğalmasına rağmen, Norveç Hükümeti uskumrunun sürdürülebilirliğini sağlamak amacıyla, miktar artışı ve aşırı avlanma yapılmamasını güvence altına almak için Avrupa Birliği ile işbirliği içinde uskumru kotalarını kontrol ediyor.


* * *                               * * *                                   * * *                            * * *                            


Özsüt’ten bir salkım dolusu lezzet: Üzüm Küpü

Kuru üzümlü keki hepimiz biliriz, peki taze üzümlü keki hiç denediniz mi? Mutluluk tadında ürünlerin yaratıcısı Özsüt, mis kokulu keki salkımından koparılmış yeşil üzümle buluşturdu; ortaya yaz menüsüyle birlikte hayatımıza giren ferahlatıcı ve özgün bir tat olan Üzüm Küpü çıktı!
Her sene yaz ve kış aylarında yenilenen menüsüyle sürpriz lezzetleri misafirlerinin beğenisine sunan Özsüt, bu yaz yine çok özgün, leziz ve ferahlatıcı tatlılar hazırladı. Bunlardan biri de, Üzüm Küpü. Sürpriz ise, kekin hepimizin alışık olduğu gibi kuru üzümle değil, yazın vazgeçilmez meyvesi yeşil üzümle yapılıyor olması!
Üzüm Küpü’nde, ağızda dağılan mis kokulu sade kek, salkımından koparılmış üzümle buluşuyor. Bu ikiliye, hiçbir koruyucu katkı maddesi içermeyen Özsüt kreması, özel kaplama sosu ve fıstık parçaları eşlik ediyor. Son dokunuşu ise, beyaz kremanın üzerine çok yakışan yeşil rengiyle yine taze üzümler yapıyor.
Üzüm Küpü, porsiyonu 13 TL’ye satışa sunuluyor.

Özsüt hakkında:
Özsüt’ün 1938 yılında İzmir Kemeraltı’nda başlattığı tatlı serüveni, bugün 46 ilde 160’ın üzerinde mağazası, üç bine yakın çalışanı ve on binlerce misafiriyle sürüyor. STP Gıda altında bayilik sistemiyle faaliyetlerini büyüten Özsüt, Infinity Invest Holding’in 2014 yılında gerçekleştirdiği satın almanın ardından yapılan yeni yatırımlar ve çalışmalarla büyüyerek istikrarlı bir şekilde yoluna devam ediyor. Markanın bu yatırımlar doğrultusunda, Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de üç mağazası bulunuyor. Özsüt’ün ürün gamı içerisinde pasta, sütlü ve şerbetli tatlılar, unlu mamuller, dondurma, kaymak, çikolata, kahve, Türk ve dünya mutfağından özel lezzetler yer alıyor.

                       ***           ***          ***

Ege'li balıkçılar yüzleri güldürdü...




Türkiye’nin ihraç ettiği 4 balıktan 3’ünü Egeli balıkçılar gerçekleştirdi

Su ürünleri ihracatında yüzler gülüyor. Türkiye’nin ihracatta yıldız sektörleri arasında yer alan Su ürünleri sektörü 2016 yılında da ihracattaki artışını sürdürdü. Türkiye’nin ihracatının yatay bir seyir izlediği 2016 yılında su ürünleri sektörünün ihracatı yüzde 15’lik artışla 793 milyon 879 bin dolara ulaştı. Egeli balıkçılar, Türkiye’nin su ürünleri ihracatının yüzde 73’ünü gerçekleştirdi.
 Türk su ürünleri sektörünün 793 milyon 879 bin dolarlık ihracatında Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği yüzde 73’lük pay alarak Türkiye’ye 578 milyon 219 bin dolarlık döviz kazandırdı. Su ürünleri sektörü 2017 yılında 1 milyar dolar ihracat rakamını gözüne kestirdi.
 Ege İhracatçı Birlikleri’nin verilerine göre, 2015 yılında 688 milyon 561 bin dolar olan Türkiye’nin su ürünleri ihracatı, 2016 yılında yüzde 15 artışla 793 milyon 879 bin dolara ulaştı. 2016 yılında 12 fuara katılarak Türkiye’nin su ürünlerini tanıtan Su Ürünleri Tanıtım Grubu (STG) bu artışta başrolü oynadı.

Ortalama ihraç fiyatının 3.5 katı döviz kazandırdılar
 Su ürünleri sektörünün ortalama ihraç fiyatının global piyasa fiyatlarında yaşanan sert düşüşe bağlı olarak 2015'te ortalama 5,66 dolar/kg iken, 2016 yılında 5,10 dolar/kg seviyesine düştüğünü belirten Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı ve Su Ürünleri Tanıtım Grubu Başkanı Sinan Kızıltan, ortalama ihraç fiyatındaki düşüşe rağmen ihracatlarını yüzde 15 arttırdıklarını, Türkiye’nin ortalama ihraç fiyatının 1.5 dolar seviyesinde olduğunun dikkate alındığında da ortalama ihraç fiyatının 3.5 katı ihracat rakamına eriştiklerini kaydetti. Kızıltan, Su ürünleri sektörünün ihracatının Avro bazında değerlendirildiğinde ise kilogram ihracat değerinin 2016 yılında yüzde 16 artışa imza attığını anlattı.

Su ürünlerinde son yıllarda yetiştiricilik ürünlerinin miktarının hızla arttığını, Türkiye’nin dünyada en büyük Akdeniz levreği ile çipura üretici/ihracatçısı ülke konumuna geldiğini ifade eden Kızıltan sözlerini şöyle tamamladı: “Türk Hava Yolları'nın destinasyon sayısını arttırması da ihracatımızı olumlu etkiledi. 2023 yılı için 1.5 milyar dolar olan ihracat hedefine emin adımlarla ilerliyoruz. 
Büyümeyi ve gelişmeyi kolaylaştıran, kemiklerin gelişmesine yardımcı olan, Omega 3 deposu, kalsiyum, demir, fosfor, iyot ve vitamin yönünden zengin, merkezi sinir sisteminin gelişimine yardım eden, zihinsel sağlığa olumlu etki eden, öğrenim başarısını, beyin gelişimini destekleyen, kan ve dolaşım sistemi konusunda koruyucu etkisi olan, algılama ve dikkat yetisini güçlendiren, kilonun sağlıklı düzeyde tutulmasına yardımcı olan su ürünleri tüm dünyada her geçen gün daha fazla tercih edilir hale geldi. Su Ürünleri Sektörü olarak, 2017 yılında 1 milyar dolar barajını aşmayı amaçlıyoruz.”

Su ürünleri ihracatında Hollanda, İtalya ve Almanya ilk üç ülke
Türkiye, 2016 yılında 80 ülkeye su ürünleri ihraç ederken Hollanda 160 milyon 175 bin dolarlık tutarla ilk sırada yer aldı. İtalya, 108 milyon 701 bin dolarlık su ürünleri ihracatı ile ikinci olurken, Almanya’ya yapılan su ürünleri ihracatı 86 milyon 866 bin dolar olarak kayıtlara geçti. Bu ülkeleri İngiltere, Japonya, Rusya, İspanya, ABD, Lübnan ve Fransa izledi.

No comments: